vineri, 30 decembrie 2011

Tailanda - Krabi



Dupa atata boala si suferinta, am decis ca in ultimele zile de Tailanda sa ne bucuram de mare si soare ca doar de aia e Tailanda faimoasa peste tot. Si am plecat spre Krabi, cu avionul, nu de alta, dar nu aveam timp de pierdut pentru ca viza noastra era de doar 15 zile si mai mult de jumatate din timp disparuse in Bangkok.

Sudul Tailandei e foarte renumit pentru plajele de poveste cu nisip alb, fin si cald, apele turcoaz, pestii colorati, soarele mangaietor, chefuri la maxim sau liniste deplină, după cum va e spiritul si dispoziţia. Noi am ales partea cu linistea, nu de alta, dar suntem doi pinguini plecati in vacanta si pinguinii au si ei nevoie de momentele lor J))
 
Prima activitate desfasurata la Krabi a fost o excursie pe insulele din apropiere, unde se putea admira peisajul, face baie, plajă sau snorkeling. In barca au fost undeva la 30 de oameni, printre care si un cuplu extreme de ciudat: un mosulica strain si un asiatic mult mai tanar cu chilotei rosii. Am avut onoarea sa fim partasi la cateva din gesturile lor tandre si “wow, retina noastra! Am orbit!”J) suntem putin rautaciosi, dar pozele ne vor da dreptate. Felul in care mosulica isi lasa afectuos caputul pe pieptul tinerelului cu chiloti rosii a fost bleah… Iar tinerelul cu chilotei rosii se mai bosumfla din cand in cand si ramanea suparat si voia sa fie alintat. Am tras si noi concluzia de aici cine era fata si cine baiatulJ)

(de aici se culeg nişte cuiburi de pasăre din care se face o supă celebră, numită, evident, bird nest soup) 







A doua activitate a fost poposirea intr-un resort pentru 3 zile pe insula Ko Phi Phi. Aici am avut putin ghinion: rezervasem o casuta exact pe plaja, dar am primit de fapt o casuta care nu avea in fata nisip si plaja ci pietroaie si copaci… Sa nu credeti ca am stat prea mult bosumflati din cauza asta… in nici un caz, am profitat de conditiile minunate de acolo. Pinguinul a tot snorkelit spionând pestisori colorati, spionat care s-a lasat si cu o muscatura din partea unuia dintre ei. E vorba de un pestisor albicios, micuţ şi destul de urât, care se pare ca incepe sa te muste daca-si simte teritoriul amenintat. Pinguinul muşcat, ca Pinguinul muşcat, dar să fi vazut viteza Pinguinei la ieşirea din apă după auzul veştii că peştii pot muşca :))) Noroc că această păţanie s-a petrecut în ultima zi, astfel că înainte a apucat şi Pinguina să se bucure puţin de apă. Pinguina, dupa cum ati aflat inca din Vietnam, nu stie sa inoate, asa ca s-a bucurat de plutit cu vesta de salvare :).






Snorkeling-ul prin apele astea e ceva magic, poţi vedea peşti de toate formele şi culorile, corali si scoici uriaşe, viu colorate şi care se retrag in carapace cănd te apropii de ele. În una din zile, Pinguinul a fost la înotat cu rechinii. Este vorba de nişte rechini mititei, cam de un metru jumate. Ştim că un metru jumate sună mult pentru un animal de pradă, dar asta nu se aplică şi la rechini, care la dimensiunile astea sunt inofensivi. Dar ideea de a înota cu rechinii rămâne exotică, nu?

Aici am avut iarasi parte de un view mai putin obisnuit: un cuplu de baieti, la prima vedere din armata Americana dupa freze si muschi, dar, la o observatie mai atenta, doi balerini graţioşi enamorati, fara teama sa se exprime in public. Dupa muschi, n-ai fi zis ca pot fi asa de tandri si afectuoasi, dar cand colo ii vedeai aruncandu-se langurosi in valuri, sarutandu-se cu foc, mangaindu-se si jucandu-se in nisip. S-au dat si in leagan mititeii.

Vacanta in resort a fost foarte placuta, mai ales ca nici curent nu era toata ziua, deci nu trebuia decat sa te odihnesti sau sa te bucuri de mare si de plaja. Si de mancare… mancarea in resort a fost minunata, scumpa, dar minunata. Mai mult, intr-o seara, un domn de la o masa alaturata si-a comandat banana prajite cu miere. Mirosul imbietor i-au gadilat narile Pinguinei, dar cum deja mancasem, nu i-a mai ramas decat sa inghita in sec si sa se zgaiasca la imbucaturile fericitului care avea acel festin in fata. A doua zi, insa, si-a luat revansa. Hmm, si ce bun a fost! O combinatie de acrisor, cu dulce, crusta fin prajita si miere! O bunatate de sa te lingi pe bot!:)) Si sa-ti mai cumperi si a doua oara, lucru executat de altfel, de data asta, insa, bananele au fost servite cu ciocolata. Si mai bune!!:)

Dupa zile intregi de fericire, ne-am intors in Krabi pentru ultima aventura inainte sa plecam in Malaezia: plimbarea cu elefanti si baia elefantilor. Din pacate, nu am mai reusit sa ne bucuram de aceasta experienta, si asta pentru ca am alergat toata ziua sa facem un vaccin si am stat la o coada imensa la spital ca sa ni se spuna la final ca, de fapt, nu au vaccinul pe care-l voiam noi…

A doua cazare, insa, merita mentionata din cauza personalului putin intrigant pentru noi. Dupa ce am facut inregistrarea, am fost condusi spre camera de un baietel-fetita, ferchezuit cu multe vopsele, cu cercelusi in urechi, coafura delicata si haine din satin plasticos, dar ceva ne-a inspaimantat: pantalonasii mult prea scurti si mult prea largi. Si cum tot urca scarile in fata noastra  cu elan, ne-a tot fost teama ca din pantalonasii din satin plasticos sa nu sara iepurasul la vedere:))
 
A doua zi dis-de-dimineata ne-am imbarcat spre Malaezia, orasul Penang. Ca sa ajungem in Malaezia, am luat de aceasta data un microbuz, in care se mai aflau cativa straini, printre care si un englez care ne-a mai tot dezvaluit din misterele Bangkok-ului si Tailandei, el fiind resident al capitalei tailandeze de vreo 9 ani. Dar despre asta, data viitoare!

Şi nişte bonusuri foto:

(amici pentru 2 zile) 

(in Tailanda, până şi natura e de acord cu imaginea Tailandei în lume)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu